Kennis over je websitebezoekers is een sterk marketinginstrument. Benieuwd welke bedrijven jouw website bezoeken? Je kunt dit achterhalen met IP-tracking. Ontdek hier hoe dat werkt.
IP-tracking software stelt je in staat om op basis van het IP-adres van je websitebezoeker het bijbehorende bedrijf te achterhalen. Vervolgens kan nog veel meer informatie over het websitebezoek geregistreerd worden.
IP-tracking – Wat is dat?
IP-tracking software geeft je inzicht in de bedrijven die jouw website bezoeken. Deze data kan vervolgens worden gebruikt voor onder andere proactieve leadopvolging en marketing automation.
Wat is een IP-adres?
IP staat voor Internet Protocol. Elke computer die aangesloten is op het internet, heeft een IP-adres waarmee deze identificeerbaar is voor andere computers.
Je kunt een IP-adres zien als een telefoonnummer. Het zorgt ervoor dat verschillende apparaten elkaar kunnen identificeren en bereiken.
Een IP-adres is niet voor elk apparaat uniek. Vaak heeft een huishouden of organisatie één IP-adres waar dus meerdere mensen/apparaten mee werken.
Wil je weten wat jouw IP-adres is? Dat ontdek je hier: Zo achterhaal je jouw IP-adres!.
IP-tracking – Hoe werkt dat?
Het script van de IP-tracking software, zet IP-adressen om in bedrijfsnamen. Deze data wordt vervolgens verrijkt met openbare bedrijfsinformatie.
IP-tracking als basis voor marketing automation
IP-tracking legt de basis voor verschillende marketing automation processen zoals website personalisatie. Hierbij wordt actionable data verzameld over je websitebezoekers. Hierbij achterhaal je onder andere:
- Bepaalde pagina’s bekeken
- Terugkerende bezoeker
- Verkeersbron / campagne
- Duur van de sessie / page view
- Aantal bezoeken
- Tijd sinds vorige bezoek
Daarnaast kan de software eigenschappen van je websitebezoeker achterhalen zoals:
- Bedrijfsnaam
- Branche
- Bedrijfsgrootte
- Locatie
- Tags
Gevoelige en persoonlijke informatie wordt hiermee niet verzameld.
Wil jij ook ontdekken welke bedrijven jouw website bezoeken?
- Ontdek welke bedrijven jouw website bezoeken
- Krijg inzicht in het gedrag van je websitebezoekers
- Stem content af op segmenten of bedrijven
- Boei & bind websitebezoekers met relevante, gepersonaliseerde content
- Genereer meer kwalitatieve leads
- Stimuleer conversie
Wil jij ook meer leads generen dankzij gepersonaliseerde content op basis van B2B bezoekersherkenning? Wij kunnen je daarbij helpen!
Lees hier meer over website personalisatie of neem even contact met ons op.
Meer informatie over IP-tracking & website personalisatie?
Dit artikel is onderdeel van een serie. Wil je meer weten over website personalisatie, IP-tracking en wat dit voor jouw bedrijf kan betekenen? Bekijk dan ook eens deze artikelen:
B2B leads genereren met IP-tracking software
Website personalisatie – Wat is dat eigenlijk?
Website personalisatie – Hoe gaat dat in zijn werk?
Website personalisatie – Eigenschappen van je bezoeker
Website personalisatie – Gedrag van je bezoeker
Website personalisatie – De customer journey
Pro-actieve leadopvolging dankzij IP-tracking software
SalesFeed Specialist
Onze specialisten beantwoorden graag al je vragen. Neem contact op of bekijk onze andere SalesFeed-diensten: