B2B Leadgeneratie

B2B Leadgeneratie is een mooie stap naar de juiste klanten voor jouw organisatie. Voor ons bestaat B2B Leadgeneratie uit meer dan overtuigen. Het gaat om aanwezig zijn in en het beïnvloeden van het volledige aankoopproces. Perfecte integratie van marketing & sales zijn daarbij essentieel.

Haal ook meer rendement uit jouw leads

B2B Leadgeneratie start met strategie

Hoe ziet het aankoopproces van jouw potentiële klant eruit? Goede inzet van B2B Leadgeneratie start met het beantwoorden van die vraag. Samen brengen we verschillende fases van het aankoopproces in beeld. Op basis daarvan bepalen we waar in het proces we in beeld willen zijn, op welke manier en hoe we tot het einde in beeld kunnen blijven.

Onderzoek laat namelijk zien dat meer dan de helft van het aankoopproces al is doorlopen voordat iemand contact met je opneemt! Het zichtbaar zijn in de klantreis is dus geen luxe, maar een voorwaarde!

Onze ervaren consultants helpen je graag met het slim genereren van betere leads. Kwaliteit gaat daarbij altijd boven kwantiteit. Samen werken we een strategie uit, daarna volgt de uitvoering!

B2B Leadgeneratie: vertaling naar de praktijk

Voordat we met de implementatie aan de slag kunnen, maken we eerst een implementatieplan en planning. Daarin vertalen we de B2B Leadgeneratie strategie naar praktische acties. We prioriteren, verdelen en plannen deze acties vervolgens voordat we echt aan de slag gaan.

Dat klinkt trouwens makkelijker dan het is. In de praktijk betekent dit dat we een aantal fases definiëren waarin we jouw B2B Leadgeneratie activiteiten opzetten. We beginnen relatief ‘dichtbij de conversie’ en werken door naar eerdere fasen in de funnel. Om de vaart erin te houden en te zorgen dat planningen gehaald worden, wijzen we een projectmanager aan die toeziet op de uitvoering van het werk. Dat kan een interne medewerker zijn, of een specialist van Lead to Business.

B2B Leadgeneratie kun je (deels) zelf!

Wanneer je zelf over marketing & sales mensen beschikt, kun je vrijwel altijd een deel van het B2B Leadgeneratie traject zelf doen. Dat is ook hoe wij in het verhaal staan. We doen het graag samen. Zo is het niet ondenkbaar dat je zelf een aantal goede inhoudelijke artikelen kunt maken. En bestaande, succesvolle marketingmiddelen moet je in dit kader ook gewoon in blijven zetten. Per ‘actie’ bepalen we daarom in overleg de taakverdeling.

Bij B2B Leadgeneratie kun je wat hulp gebruiken

Sommige acties in het kader van B2B Leadgeneratie zijn wat lastiger om zelf uit te voeren. Bijvoorbeeld omdat je er de zin, ervaring, kennis of tijd niet voor hebt. Op die punten zijn wij je graag van dienst. Ons team van topspecialisten staat tot je beschikking.

B2B Leadgeneratie: marketing meets sales

Het proces van B2B leadgeneratie is misschien wel het ultieme voorbeeld van hoe belangrijk het is dat marketing en sales als marketing & sales samenwerken. Onze ervaring binnen deze beide disciplines zetten we dan ook graag in om te zorgen voor een perfecte aansluiting van de marketing naar sales fase.