Waarom zou je al jouw websitebezoekers hetzelfde verhaal vertellen? Personaliseer de boodschap op je website voor onder andere bedrijven, branches, locaties en bedrijfsgroottes met website personalisatie op basis van eigenschappen.
Locatie
Je kunt alle kanten op met de locatie waar je websitebezoekers zich bevinden. Bijvoorbeeld: Een bedrijf uit Utrecht komt op je website..
- Bij contactpersoon kun je de accountmanager van Utrecht tonen
- Wanneer je bedrijf meerdere locaties heeft, kun je de dichtstbijzijnde tonen.
- Op de homepage kun je laten zien welke klanten je in Utrecht al bedient
Aantal medewerkers
Het aantal medewerkers, ofwel de bedrijfsgrootte, kan veel invloed hebben op welke content je wilt tonen. Neem bijvoorbeeld wat je aanbiedt op je homepage en hoe je dat doet.
Een groot bedrijf zou je een online demo kunnen tonen met de call-to-action: “Wat kunnen we voor u doen? Bel met onze specialist groot zakelijk.”
Een klein bedrijf wil je wellicht conversie laagdrempelig maken door een instappakket aan te bieden met een call-to-action voor het aanvragen van een gratis demo.
Branche
Niet iedere branche heeft dezelfde informatiebehoefte. Is er een branche die je vaak bedient? Dan is het de moeite waard om je website te personaliseren voor bedrijven uit deze branche.
Bedient jouw bedrijf bijvoorbeeld veel IT-bedrijven? Dan kun je contentvariaties maken waarin je specifiek ingaat op de wensen en bezwaren van de IT-branche door onder andere bepaalde diensten, cases en klanten te tonen.
Bedrijfsnaam
Wil je nog gedetailleerder personaliseren dan op branche? Dat kan. Sterker nog, je zou op basis van bedrijfsnaam gepersonaliseerde content kunnen maken voor één specifiek bedrijf. Dit kan zeker de moeite waard zijn wanneer je een grote potentiële klant probeert binnen te halen.
Maar dat is niet de enige manier waarop je bedrijfsnamen kunt gebruiken. Je kunt een deel van de bedrijfsnaam bijvoorbeeld als filter gebruiken:
In het handelsregister worden accountants en administratiebureaus als één branche gezien. Maar misschien wil je wel specifiek personaliseren op accountants en níet op administratiebureaus. De meeste accountants hebben de term ‘accountant’ in hun bedrijfsnaam. Door op dit deel van de bedrijfsnaam te filteren, kun je administratiebureaus uit je acties filteren.
Benieuwd wat website personalisatie voor jouw organisatie kan doen?
- Ontdek welke bedrijven jouw website bezoeken
- Krijg inzicht in het gedrag van je websitebezoekers
- Stem content af op segmenten of bedrijven
- Boei & bind websitebezoekers met relevante, gepersonaliseerde content
- Genereer meer kwalitatieve leads
- Stimuleer conversie
Wil jij ook meer leads generen dankzij gepersonaliseerde content op basis van bezoekersherkenning? Wij kunnen je daarbij helpen! Lees hier meer over website personalisatie of neem even contact met ons op.
Meer informatie over IP-tracking & website personalisatie?
Dit artikel is onderdeel van een serie. Wil je meer weten over website personalisatie, IP-tracking en wat dit voor jouw bedrijf kan betekenen? Bekijk dan ook eens deze artikelen:
B2B leads genereren met IP-tracking software
Website personalisatie – Wat is dat eigenlijk?
Website personalisatie – Hoe gaat dat in zijn werk?
Website personalisatie – Eigenschappen van je bezoeker
Website personalisatie – Gedrag van je bezoeker
Website personalisatie – De customer journey
Pro-actieve leadopvolging dankzij IP-tracking software
SalesFeed Specialist
Onze specialisten beantwoorden graag al je vragen. Neem contact op of bekijk onze andere SalesFeed-diensten: