Uit onderzoek blijkt dat slechts 3% van de websitebezoekers contact opneemt. Bijvoorbeeld door zich in te schrijven voor je nieuwsbrief of een offerte aan te vragen.
Ontdek welke bedrijven interesse hebben, maar zelf geen contact met je op hebben genomen. Kom in contact met je potentiële klanten dankzij IP-tracking voor B2B leadgeneratie.
IP-tracking software – Van websitebezoeker naar lead
IP-tracking software maakt van een lijst IP-adressen een lijst met actionable data en tilt daarmee bezoekersherkenning naar een hoger niveau. Waardevolle informatie waar je als organisatie veel uit kunt halen.
Welke bedrijven zoeken je website? Welke pagina’s bekijken ze? In welke producten tonen ze interesse? De antwoorden op deze vragen stellen je in staat om gerichte, pro-actieve leads te genereren en op te volgen.
IP-tracking software – Wat is dat?
IP-tracking software achterhaalt het IP-adres van je websitebezoekers en koppelt hier waardevolle informatie aan. Met IP-tracking kom je onder andere meer te weten over:
- Eigenschappen – Bedrijf, locatie, branche, bedrijfsgrootte
- Gedrag – Bekeken pagina’s, verkeersbron, campagne, sessieduur
- Customer Journey – Waar bevindt de bezoeker zich in de sales funnel?
De informatie die verzameld wordt door de IP-tracking software is openbare, zakelijke informatie. De privacy van personen blijft hierbij gewaarborgd.
Meer weten over IP-tracking software? Bekijk dan ons artikel IP-tracking – Hoe werkt dat?.
Waarom IP-tracking software gebruiken voor B2B Leadgeneratie?
In de inleiding benoemden we het al even: uit onderzoek blijkt dat gemiddeld 3% van websitebezoekers een waardevolle actie onderneemt op je website. Met IP-tracking software kun je nu aan de slag met de resterende 97%.
Voordelen van IP-tracking voor B2B leadgeneratie:
- Krijg direct inzicht in welke bedrijven jouw website bezoeken
- Krijg inzicht in het gedrag van je websitebezoekers
- Genereer (meer) kwalitatieve leads
- Ontdek cross- en upsell kansen
IP-tracking – Mag dat?
Bezoekersherkenning op basis van IP-tracking. Is dat legaal? Het antwoord daarop is ja. De software herkent op basis van de IP-adressen geen personen, alleen bedrijven. Vervolgens wordt de data over het bedrijf verrijkt met openbare informatie, bijvoorbeeld uit het handelsregister van de Kamer van Koophandel.
De software achterhaalt niet welke persoon binnen een bedrijf je website bezoekt, alleen welk bedrijf. We zetten de feiten voor je op een rijtje:
- IP-tracking software verwerkt geen privacy gevoelige (persoonlijk identificeerbare) informatie
- IP-tracking/bezoekersherkenning is legaal voor de zakelijke markt
- IP-tracking/bezoekersherkenning achterhaalt alleen zakelijke gegevens, geen persoonsgegevens
- IP-tracking/bezoekersherkenning is niet in strijd met de AVG/GDPR
AVG staat voor “Algemene Verordening Gegevensbescherming”. GDPR is de Engelse afkorting voor “General Data Protection Regulation”. De AVG brengt een aantal wetten en regels met zich mee, waar Europese bedrijven en overheidsinstanties zich aan moeten houden bij het verwerken van persoonsgegevens. Meer weten over de AVG? Dat lees je hier: Algemene Verordening Gegevensbescherming.
IP-tracking software – De basis voor website personalisatie
IP-tracking software en bezoekersherkenning leggen de basis voor website personalisatie. Niet iedereen die je website bezoekt, heeft dezelfde informatiebehoefte. Laat je website meebewegen met je websitebezoekers. Content die zich aanpast op basis van bezoekersherkenning. Toon bijvoorbeeld verschillende boodschappen op je homepage wanneer een bouw- of IT-bedrijf je website bezoekt.
Wil je meer weten over de mogelijkheden van website personalisatie? Eerder schreven wij het artikel Website Personalisatie – Waar begin je aan?.
Meer informatie over IP-tracking & website personalisatie?
Dit artikel is onderdeel van een serie. Wil je meer weten over website personalisatie, IP-tracking en wat dit voor jouw bedrijf kan betekenen? Bekijk dan ook eens deze artikelen:
IP-tracking & website personalisatie inzetten voor B2B leadgeneratie?
- Start met proactieve leadopvolging
- Stem content af op segmenten of bedrijven
- Boei & bind websitebezoekers met relevante, gepersonaliseerde content
- Stimuleer conversie
Wil jij ook meer leads generen dankzij gepersonaliseerde content op basis van bezoekersherkenning? Wij kunnen je daarbij helpen!
Lees hier meer over website personalisatie of neem even contact met ons op.
Meer informatie over IP-tracking & website personalisatie?
Dit artikel is onderdeel van een serie. Wil je meer weten over website personalisatie, IP-tracking en wat dit voor jouw bedrijf kan betekenen? Bekijk dan ook eens deze artikelen:
B2B leads genereren met IP-tracking software
Website personalisatie – Wat is dat eigenlijk?
Website personalisatie – Hoe gaat dat in zijn werk?
Website personalisatie – Eigenschappen van je bezoeker
Website personalisatie – Gedrag van je bezoeker
Website personalisatie – De customer journey
Pro-actieve leadopvolging dankzij IP-tracking software
SalesFeed Specialist
Onze specialisten beantwoorden graag al je vragen. Neem contact op of bekijk onze andere SalesFeed-diensten: