Je wilt je product verkopen, maar hoe je dit doet hangt toch vaak af van wie je voor je hebt. Je houdt waarschijnlijk niet hetzelfde verhaal tegen een IT-startup als tegen een grote zorginstelling. Dit is niet omdat je tegen één van de twee staat te liegen, maar omdat de informatiebehoefte van de een doorgaans anders is dan van de ander. Waarom vertellen veel websites dan nog wel maar één verhaal? Dat kan anders. Met personalisatie.

De slimme B2B marketing tool

Om een website te personaliseren per bezoeker, moet we eerst de situatie snappen. Met behulp van slimme lead tracking software kunnen we achterhalen welke zakelijke bezoekers interesse tonen in jouw website en verzamelen we informatie over deze bedrijven. Met die informatie kunnen we vervolgens doelgroepen en landingspagina’s definiëren die belangrijk zijn voor jouw organisatie.

Zodra de situatie in kaart is gebracht en we een plan hebben uitgestippeld, kunnen we aan de slag met personalisatie. Er wordt gekeken naar drie onderwerpen, om een zo volledig mogelijk beeld te krijgen; eigenschappen (bezoekersherkenning), gedrag en customer journey. Welke pijlers hierin belangrijk zijn voor de doelen van jouw organisatie, bepalen we samen.

Door personalisatie in te zetten, zorg je ervoor dat iedere zakelijke websitebezoeker content te zien krijgt die relevant is voor zijn situatie. Zo kun je bijvoorbeeld bedrijfsomvang, locatie of branche laten bepalen welke content er wordt getoond.

Je website(verkeer) analyseren

Weten welke organisaties je website bezoeken, heeft alleen maar voordelen. Het personaliseren van de getoonde content op jouw website, ook wel ‘liquid content’ genoemd, is lang niet het enige wat je hiermee kan. Zo kun je bijvoorbeeld zien wie geïnteresseerd zijn in je product/dienst, cross- en upselling kansen ontdekken of het effect van je marketingcampagnes toetsen. Of wellicht ontdek je een bestaande klant die een aantal keer de ‘veel gestelde vragen’ pagina bezoekt. Deze klant kun je bellen om te vragen of alles duidelijk is, heb je gelijk een opening om aan je klantrelatie te werken en loyaliteit te stimuleren.

Meer leads dankzij gepersonaliseerde content

Verras je websitebezoekers met een persoonlijke boodschap. Genereer nieuwe, waardevolle leads met deze hypergerichte aanpak. Personalisatie is een uitstekende manier om potentiële klanten te boeien en uiteindelijk – door leadopvolging en lead nurturing – te binden.

Ontdek welke bedrijven interesse tonen in jouw website en ga ermee aan de slag. Ben jij klaar er klaar voor? Wij helpen je graag.