Vanuit je ondernemingsstrategie en je beeld van de ideale klant werken we aan invulling op het gebied van marketing & sales. Marketing & sales raken steeds meer geïntegreerd in elkaar, vandaar ook dat we gaan voor een gecombineerde strategie op hoofdlijnen. Dit vormt het vertrekpunt voor alles wat volgt. Natuurlijk kun je in afzonderlijke plannen deze hoofdlijnen wel concretiseren door middel van een strategisch marketingplan of een strategisch sales/acquisitieplan.
Na het opstellen van een Marketing & Sales strategie, is het tijd om het plan op marketinggebied actionable te maken. Op basis van doelstellingen en kaders (zoals tijd, budget etc.) maken we een plan om invulling te geven aan de strategie. Klinkt simpeler dan het is, maar juist daarom zetten we onze ervaring graag in om je daarmee te helpen.
Leads worden niet spontaan klanten, daar moet je wat voor doen. Nurturing, goede opvolging, het invullen van behoefte in plaats van het ‘duwen’ op verkoop. Ga niet voor klanten, ga voor blije klanten die bij je passen! Dat begint al bij de manier van opvolging, het moment waarop je besluit leads in een ‘tunnel’ te laten landen. We helpen je daar graag bij. Zowel bij planvorming als uitvoering. Uiteraard hebben we het daarbij niet alleen over online kanalen, maar ook over je offline activiteiten.
Hoe doe je het eigenlijk? Om die vraag te beantwoorden heb je als eerste inzicht nodig. We helpen je bij het meetbaar maken van je Marketing & Sales activiteiten. Op basis van het inzicht kunnen we activiteiten analyseren en bijsturen (optimaliseren). Zo krijg je de integratie tussen marketing en sales die je altijd al had willen hebben!