Content is een onmisbaar onderdeel van elke website. Zonder relevante teksten heeft je nieuwe website weinig nut. Bovendien ben dan je slecht vindbaar. Het is essentieel om te investeren in goede content. Weten hoe? Wij helpen je een eindje op weg.
Webteksten (laten) schrijven
Je hebt bedacht welke verschillende pagina’s er op je website moeten. Nu moet daar nog iets voor geschreven worden. De effectiviteit van je website staat of valt met wat je erop zet.
Benader de invulling je website vanuit een marketing-oogpunt met de focus op je doelgroep. Wie bedien je met je website? Wat lost jouw bedrijf op voor je potentiële klant? Waar is je doelgroep naar op zoek?
Schrijf niet wat je wilt vertellen, maar wat je websitebezoeker wilt lezen.
Met een inleiding op je homepage en een lijstje van je diensten heb je nog geen ‘gevulde’ website. Om je doelgroep optimaal te bedienen, je vindbaarheid te verbeteren en effectief leads te genereren, zul je wat dieper moeten gaan. Denk aan:
- Overzicht- en detailpagina’s
- Product- en dienstenpagina’s
- Contactpagina
- ‘Over Ons’-pagina
- Klantcases / projecten
- Call-to-actions
We raden altijd aan om het schrijven van webteksten aan een professional over te laten, tenzij je zelf een zeer talige marketeer bent. We snappen dat dit wellicht voelt als een kostbare investering, maar die verdient zich dubbel en dwars terug. Sterke teksten en call-to-actions genereren meer traffic, leads en uiteindelijk klanten (en dus omzet).
Houd je website in beweging met verse content
Het is essentieel om je website up-to-date en in beweging te houden. We weten het.. het is niet makkelijk. Maar regelmatig verse content plaatsen komt je relevantie en vindbaarheid ten goede. En dat wil je.
Wanneer je website, inclusief volgeschreven pagina’s, eindelijk online staat, is het verleidelijk om achterover te leunen. Het meeste werk is wel gedaan toch? Nee! Zodra je website online staat, begint het echte werk pas: contentmarketing.
Zelf aan de slag met content? Eerder schreven wij de blogserie ‘Content met impact’. Wil je hier meer over weten? In de serie behandelen we de volgende onderwerpen:
- Planning
- Gerichte contentcreatie
- Verleiden met content
- Aantrekkelijke teksten
- Goede titel
- Vindbare teksten
Je kunt het periodiek schrijven van verse content zelf doen of uitbesteden. Ook hier geldt weer: goede, verleidelijke teksten leveren je meer op.
Je content uitbesteden
Heb je weinig tijd of ben je zelf geen tekst-virtuoos? Dan kun je contentcreatie beter laten doen. Zo heb je wèl de lusten maar niet de lasten van het creëren van aantrekkelijke schrijfsels. Het uitbesteden van je content brengt de nodige voordelen met zich mee, zoals:
- Je bent verzekerd van relevante, kwalitatieve teksten
- Het bespaart je tijd & frustraties
- Het verbetert je organische vindbaarheid (SEO)
Benieuwd naar meer voordelen? Hier geven we je 8 redenen om je content uit te besteden.
De prijs van contentcreatie hangt (vaak) sterk samen met het niveau en de kwaliteit van de content. Bij het creëren van sterke content hoort een stukje verdieping in jou, jouw organisatie. Je kunt voor een paar tientjes wel wat laten schrijven… maar wat verwacht je ervan? Dat iemand uitgebreid je website gaat zitten bekijken en zich probeert te verplaatsen in je doelgroep?
Er is een groot aanbod van partijen die contentcreatie doen. Wat dit kost hangt vaak ook sterk samen met de concrete dienst die ze leveren. Van een enkele redigeerronde tot volledige ontzorging.
Voor het uitbesteden van contentmarketing raden wij altijd aan om voor kwaliteit boven kwantiteit te kiezen. Goedkoop is in dit geval meestal duurkoop.
De prijs van een website – Waar moet je rekening mee houden
Je zult een hoop overwegingen moeten maken als je aan de slag gaat met een nieuwe website. Wat is je budget? Wat is je online marketing strategie? Aan welke doelen moet je website bijdragen?
Wil je een nieuwe website laten maken? Houd dan rekening met de volgende zaken/fases:
- Strategie
- (WordPress) Webdesign
- Hosting & Onderhoud
- Content
- Doorontwikkeling
Als je een inschatting wilt maken van de prijs van jouw ideale website bieden bovenstaande punten wellicht houvast. Wat een (zakelijke) website uiteindelijk kost, hangt sterk samen met hoeveel je uit je website wilt halen.
Is jouw organisatie toe aan een nieuwe website maar weet je niet waar je moet beginnen? Of heb je een website en wil je aan de slag met content / doorontwikkeling? Wij helpen je graag in alle fases van je website. Neem eens contact met ons op!
Meer weten over wat een website kost?
Deze blog maakt onderdeel uit van een serie: De prijs van een website. Wil je meer weten over dit onderwerp? In de serie behandelen we de volgende onderwerpen:
De prijs van een website – Strategie
De prijs van een website – Website bouwen
De prijs van een website – Hosting, Onderhoud & Beheer
De prijs van een website – Content