Je hebt succesvol contact gelegd met bedrijven die gebaat kunnen zijn bij jouw product of dienst. Je hebt leads gegenereerd. Hartstikke fijn natuurlijk, maar dit is pas het begin. Iemand met wie je handen hebt geschud op een congres of wie jouw case study heeft gelezen, is nog geen klant. Maar daar wil je uiteraard verandering in brengen. Geef jouw leads een duwtje in de goede richting met leadopvolging.

B2B prospect of lead?

Het opvolgen van ‘warmere’ leads is vaak vruchtbaarder dan achter koude prospects aan gaan. Zo’n lead heeft immers al op de ene of andere manier contact gehad met jouw bedrijf. Of het nu een aangenaam praatje was op een netwerkborrel of een enthousiasmerend succesverhaal in je nieuwsbrief. Deze potentiële klant weet al (een beetje) wat jouw bedrijf voor hem kan betekenen. En precies dát is de opening die je wilt benutten.

Benut je kansen: B2B leads opvolgen

Hoewel een lead wellicht nog niet helemaal klaar is om met je in zee te gaan, is het wèl belangrijk om elkaar niet uit het oog te verliezen. Door continu en gestructureerd aan leadopvolging te doen, voorkom je dat je klanten misloopt. De potentiële klant heeft de eerste deur al geopend door (op een manier) interesse te tonen in jouw bedrijf. Nu ben jij aan zet om hier iets mee te doen.

Blijf in beeld bij je leads

Wij snappen dat jij wel wat anders aan je hoofd hebt dan het nabellen van een stapel visitekaartjes en het peilen van hoe geïnteresseerd ze zijn in jouw oplossingen. Wij helpen daar graag bij. En na de eerste leadopvolging, kunnen we je ook helpen met lead nurturing!

Meer weten over onze werkwijze?

Neem dan contact op met Wieger Waardenburg.

085 - 065 39 38 | wieger@leadtobusiness.nl