Kennis is macht. Zie welke bedrijven op jouw website komen en wat zij daar doen. Het helpt je te bepalen welke marketingcampagnes effectief zijn of wie geïnteresseerd is in je product. Ontdek bijvoorbeeld kansen voor cross- en upselling. Inzicht gebruiken om leads te genereren en conversie te optimaliseren. Dat is het doel van bezoekersherkenning.
B2B Websitebezoekers bekijken
Door te weten welke bedrijven er op jouw website rondsnuffelen, kun je de sales- en marketingaanpak van jouw organisatie verfijnen en optimaliseren. Stel, jouw website haalt een conversie van 3%. Dat klinkt misschien als een laag percentage, maar dan doe je het binnen de B2B markt hartstikke goed (vinden wij). Van de 100 ronddwalende ‘snuffelaars’ ondernemen er 3 een waardevolle actie. Fantastisch toch?
Maar hoe zit het met die andere 97% onbekende websitebezoekers? Zonder bezoekersherkenning, zullen mensen een actie (conversie) moeten voltooien op je website als je wilt weten wie het zijn. Denk aan het inschrijven op de nieuwsbrief of het invullen van een contactformulier. Dankzij bezoekersherkenning kun je nu ook aan de slag met die overige 97% websitebezoekers!
Websitebezoekers achterhalen: mag dat wel?
Mag zomaar elk bedrijf registreren wie er op hun website komt? Ja en nee. Individuele websitebezoekers/personen identificeren mag niet. In ieder geval niet zo maar. Dan krijg je te maken met privacywetgeving (AVG) die personen in dit soort kwesties beschermt.
Wat wèl mag volgens de wet is het identificeren van websitebezoekers op organisatieniveau. En dat is binnen de B2B markt ontzettend waardevol!
B2B Bezoekersherkenning: Niet alleen leadgeneratie maar ook klantbehoud
Nieuwe leads genereren en conversie optimaliseren is natuurlijk geweldig voor new business, maar vergeet je bestaande klanten niet! Klantbehoud is vaak minstens zo waardevol als het werven van nieuwe klanten. Met bezoekersherkenning zie je wanneer een bestaande klant je website bezoekt en welke pagina’s er worden bekeken. Het gedrag van je bestaande klanten op je website kunnen vaak commerciële signalen afgeven. Vervolgens kun je anticiperen op deze signalen om zo veel mogelijk klanten binnen te houden. Actionable data. Een bestaande klant die andere producten of diensten op je website bekijkt, biedt bijvoorbeeld kansen voor cross- of upselling.
Websitebezoekers identificeren met bezoekersherkenning
Ontdek met onze hulp welke bedrijven op jouw website komen en wat zij daar doen. Dan kunnen we daar vervolgens op inspelen, bijvoorbeeld met personalisatie. Meer weten? Neem dan even contact met ons op.