Content Marketing en B2B leadgeneratie

B2B Leadgeneratie met content!

Kwalitatief hoogwaardige business to business leads? Je hebt behoefte aan meer leads en wil niet voor verrassingen komen te staan? Kortom weten waar je aan toe bent! Dan ben je bij Lead to Business aan het goede adres.

In onze aanpak van B2B leadgeneratie speelt content een grote rol. Leadgeneratie verandert snel. Klanten weten veel en worden steeds autonomer in hun gedrag. Het volgen en sturen van hun gedrag is hierdoor van groot belang. Wij kunnen je hierbij helpen.

Wij zijn een compact maar veelzijdig bureau dat innovatieve marketingstrategieën levert voor meerdere branches. Hierbij ligt de focus op MKB. Onze klanten staan ​​aan het hoofd van ons bedrijf en het is deze benadering die betekent dat onze klanten steeds weer terugkeren.

Klanten genereren èn behouden

Vanuit onze ervaring in de leadgeneratie- en marketingindustrie is een van de meest overheersende problemen van elk bureau dat probeert marktaandeel te behouden of te vergroten, personeelsverloop. Dit probleem wordt echter doorgegeven aan hun klanten. De mensen die aan het begin van een campagne willen leveren, zijn vaak niet de mensen die het afmaken.

We helpen relaties met het publiek op te bouwen en te onderhouden; doelgerichte inhoud gebruiken om zinvolle gesprekken te voeren. Of je nu hulp nodig hebt bij het uitzetten van je route naar succes of het maken van de inhoud die het unieke gezichtspunt van jouw merk biedt voor de problemen en discussies die ertoe doen. Hoe we je hierbij kunnen helpen:

  • Content strategie;
  •  ”        ”   creatie;
  •  ”        ”   marketingprogramma’s.

Je strategie bepalen

Als B2B ondernemer of marketeer is één van je voornaamste verantwoordelijkheden het verkrijgen van contactgegevens van interessante potentiële klanten, oftewel ‘leads’. Immers, hoe meer kansrijke leads je genereert voor je verkoopafdeling, des te groter is de kans op meer nieuwe klanten en dus de verdere groei van je onderneming. Omdat je je marketingbudget maar eenmaal kan besteden is het raadzaam om – voordat je gaat starten met een B2B lead generatie campagne – de beschikbare methoden op een rijtje te zetten. Aan de hand van een B2B contentstrategie kunnen wij dit voor je bepalen!

Leads genereren met content: hoe werkt het?

Als je een lead generatie campagne met contentmarketing wilt gaan opzetten is het belangrijk dat je een goed beeld hebt van je ideale klant. Door zogenaamde buyer persona’s te maken, breng je de uitdagingen en zakelijke problemen van jouw potentiële klanten in kaart.

Verder zal je helder moeten krijgen hoe jouw bedrijf jullie ideale klant kan bedienen. Zodra je dit in kaart hebt gebracht, kun je aan de slag met het bedenken van een campagnethema. Om zo succesvol mogelijk te kunnen zijn, dient dit thema naadloos aan te sluiten op één van de meest belangrijke kernpunten die je hebt geïdentificeerd. Heb je verder nog vragen over B2B leadgeneratie en ben je nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op.