Bovenaan staan in Google

Staat jouw website bovenaan in Google als je zoekt op jouw bedrijfsnaam of branche? Als jouw organisatie zich (nog) niet bezig houdt met Google Ads, is de kans groot dat het antwoord op die vraag ‘nee’ is. Steeds meer bedrijven adverteren op Google en wij snappen wel waarom. De zoekmachine is wereldwijd een van de meest gebruikte manieren om online iets te vinden. En dús om gevonden te worden. ‘Googelen’ is niet voor niks erkend als Nederlands werkwoord in de Dikke Van Dale.

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

SEO staat voor ‘Search Engine Optimization’, ofwel zoekmachine optimalisatie. Dit heeft betrekking op de organische (onbetaalde) zoekresultaten. Door slimme contentcreatie zetten marketeers zich in voor de online vindbaarheid op Google. Met relevante content wordt dan getracht hoger in de zoekresultaten te komen. Dit proces neemt veel tijd in beslag.

SEA betekent ‘Search Engine Advertising’, ofwel adverteren in zoekmachines. In de meeste zoekmachines is het zo dat advertenties helemaal bovenaan verschijnen. Nog boven de organische zoekresultaten. SEA is in de meeste gevallen een snellere manier om hoger en/of vaker in Google te verschijnen.

Wat kost adverteren op Google?

Vaak wordt gedacht dat er een omvangrijk startkapitaal nodig is om een Google Ads campagne te kunnen starten, maar niets is minder waar. Een Google advertentiecampagne maken we geheel op maat en is flexibel bij te stellen. Hierbij houden we niet alleen rekening met advertentieteksten en de positionering van jouw organisatie, maar ook met het budget.

“Hoe kan ik mijn website beter vindbaar maken?”: Google Ads Campagne op maat

Je kunt verschillende kanten op als je gaat adverteren via Google. Neem bijvoorbeeld een zoekwoordencampagne. Middels een zoekwoordenanalyse kun je gaan inzetten op zoektermen die voor jouw bedrijf relevant zijn. Zo toont Google jouw advertentie als er gezocht wordt op de geselecteerde keywords. Maar dat is lang niet alles wat je kunt met Google Ads. Met een remarketing campagne richt je je op betrokken bezoekers. Hiermee blijf je in beeld bij potentiële klanten die al eerder interesse hebben getoond in jouw product of dienst. Is de concurrentie moordend? Dan kan een concurrentencampagne ervoor zorgen dat jouw bedrijf als alternatief wordt getoond wanneer iemand zoekt op de bedrijfsnaam van jouw rivaal.

Wil jij de online zichtbaarheid van jouw bedrijf verbeteren en hoog in de zoekresultaten van Google verschijnen? Dan is adverteren op Google een goed idee. Wij helpen je graag bij het inrichten van je Google Ads campagnes.