Het klinkt natuurlijk geweldig: jouw website bezoekers kunnen via live chat zonder énige moeite contact opnemen met jouw bedrijf. Maar ja, wie gaat dan de hele dag die chatbox in de gaten houden? Je potentiële klanten zitten niet te wachten op een chatbot die op elke vraag een nèt te generiek antwoord heeft. Maar we kunnen ons voorstellen dat je jouw medewerkers ook niet wilt opzadelen met een extra taak. Daarom nemen wij dit voor je uit handen. Een bemande live chat functie voor op jouw website, zonder dat jij er iets voor hoeft te doen.
B2B Communicatie: Laagdrempelig & Efficiënt
Je wilt graag dat potentiële klanten contact opnemen met jouw bedrijf. Dan is het zaak om ervoor te zorgen dat contact opnemen niet moeilijk en zeer laagdrempelig is. Kost het te veel moeite? Dan ben je ze kwijt. Een chatbox op je website is een heel laagdrempelig middel om website bezoekers contact op te laten nemen. Dit heeft er voor een groot deel mee te maken dat je potentiële klant niet op zoek hoeft naar een telefoonnummer of e-mailadres. De chatbox staat al in beeld. Bovendien voelt chatten voor veel mensen anoniemer dan persoonlijk contact via e-mail of telefoon. Die anonieme laagdrempeligheid kan, zeker in de beginfase van het aankoopproces, voordelig werken.
B2B Live Chat: Geen chatbots maar èchte mensen
Je bent het vast wel eens tegengekomen op een website. Een pop-up van een chatbox waarin vriendelijk wordt gevraagd of je ergens bij geholpen kunt worden. Echter, zodra je hier jouw vraag intypte, was het antwoord een zoekresultaat van veel gestelde vragen die slechts vaagjes te maken hadden met jouw probleem. Grote kans dat je hier niet blijer van werd. Deze teleurstelling wil je natuurlijk voorkomen bij jouw potentiële klanten. Kies daarom voor een live schat functie die bemand wordt door mensen in plaats van een chatbotfunctie.
B2B Live Chat uitbesteden
Een chatbox (goed) onderhouden, kost meer tijd dan je denkt. Websitebezoekers die contact zoeken met de chatfunctie, verwachten binnen zo’n 30 seconden antwoord. Blijft het stil? Dan ben je die potentiële klant al kwijt, voor je het door hebt. Het is dus belangrijk dat de chatbox bemand wordt door iemand die hier echt aandacht voor heeft. Het is meestal geen goed idee om de verantwoording over de chatbox te geven aan een medewerker die al ‘genoeg te doen heeft’. Bovendien lijdt niet alleen de kwaliteit van de chatboxcommunicatie hieronder, maar ook de andere taken van deze medewerker. Die chatberichtjes leiden af van de andere werkzaamheden en dit kost een hoop tijd. Niet alleen het beantwoorden van het bericht kost tijd, ook je concentratie terugvinden duurt even. Onderzoek wijst uit dat het gemiddeld 23 minuten en 15 seconden kost om je weer te herpakken.
Live Chat zonder zorgen
Ga voor een live chat op je website, zonder het extra werk. Wij beantwoorden de berichtjes wel. Nieuwsgierig? Neem dan even contact met ons op!