De wereld verandert in hoog tempo en zeker online vliegen de ontwikkelingen je om de oren. Vroeger gingen we naar de bibliotheek voor informatie en naar een winkel voor een aankoop. Tegenwoordig heeft vrijwel iedereen het wereldwijde web in zijn broekzak. En dat heeft invloed op de besluitvorming en het aankoopproces van jouw (potentiële) klant. Speel in op deze (online) ontwikkelingen met social selling.
B2B klanten werven op social media
Veel mensen bevinden zich tegenwoordig op sociale media. De toenemende populariteit van deze kanalen biedt kansen voor jou als ondernemer. Je wilt natuurlijk dat jouw organisatie zichtbaar is op plekken waar jouw doelgroep kijkt. Dus als jouw potentiële klanten zich op social media bevinden, kun je ze hier dus ook bereiken!
Maak social selling onderdeel van jouw online marketingstrategie
De tijd dat een goed product en een vlotte babbel genoeg was om de markt te veroveren is voorbij. Natuurlijk is kwaliteit bieden en een sterke pitch niet onbelangrijk. Het is gewoon vaak niet meer genoeg. Een goede website, sterke positionering en een multimediale aanpak dragen sterk bij aan het succes van je organisatie. Online vind- en zichtbaarheid is belangrijker dan ooit. En dan bedoelen we niet alleen op Google. Natuurlijk is vindbaarheid op zoekmachines belangrijk (SEO, SEA), maar wat nu als jouw potentiële klant aan het oriënteren is via LinkedIn? Juist. Social selling.
Adverteren op LinkedIn
LinkedIn verreweg het meest gebruikte sociale medium voor B2B marketing campagnes. Dit is ook niet zo gek. Het sociale netwerk richt zich, in tegenstelling tot anderen, voornamelijk op de zakelijke markt. Dit komt ook duidelijk naar voren in de missie die LinkedIn op hun website heeft staan: “De missie van LinkedIn is eenvoudig: professionals van over de hele wereld met elkaar in contact te brengen, zodat ze productiever en succesvoller kunnen zijn.”
Versterk de positionering van jouw bedrijf
Aangezien iedereen met aansluiting op het internet toegang heeft tot een eindeloze bron van informatie, is het belangrijk ervoor te zorgen dat jóúw informatie opvalt. Voor je het weet zit je potentiële klant een blog van je concurrent te lezen. Bouw aan een sterke online positionering door het delen van content dat past bij het imago dat je wilt uitdragen. Onderscheid je bijvoorbeeld als expert binnen jouw vakgebied met inhoudelijke artikelen of whitepapers. Of speel in op het wederkerigheidsprincipe door je publiek interessante informatie of een leerzame webinar ‘cadeau’ te geven.
Verover het internet met social selling en een multimediale aanpak. Wij helpen je daarbij.